135 Ajalugu
BMW oli juba tootnud ikoonilise 3. seeria seitse põlvkonda. Nagu paljud teised autod aastate jooksul, kasvas ka 3. seeria paljude jaoks veidi liiga suureks ja kohmakaks. Kui jagasid seda arvamust, oli BMW 1. seeria just sulle! Esmakordselt 2004. mudeliaastal turule toodud esimene põlvkond, E87, seadis uue standardi Saksamaa kompaktsete sportautode seas. 1. seeria tippmudel (mitte-M) oli 135i. Kõik 135i mudelid varustati sama mootoriga – kahest turboülelaadurist jõudu ammutava ridakuuega, mis kandis nime BMW N54.
N54 oli BMW esimene otsepritsega turbomootor. Erinevalt tavapärastest sisselaskekollektorisse kütust pritsivatest mootoritest oli selle mootori pihusti paigutatud otse põlemiskambrisse. See parandas küll efektiivsust, kuid tõi kaasa ka mõned puudused. Esiteks pidi kütuse voolamine otse põlemiskambrisse toimuma erakordselt kõrge rõhu all – N54 puhul võib see koormuse all ulatuda üle 3000 PSI! Selle tõttu olid varajaste N54-mootorite seas sagedased kütusepumba probleemid. Teine levinud murekoht oli sisselaskeklappide ulatuslik süsiniku ladestumine. Traditsioonilise sisselaskekollektori pritsega mootorites toimib kütus lahustina, puhastades sisselaskeklappide tagakülgi. Kuna N54 puhul pihustatakse kütust otse põlemiskambrisse, see protsess puudub. Seetõttu vajab mootor regulaarset klappide puhastamist, mida tavaliselt tehakse pähklikoorpuhastuse (walnut blasting) meetodil.
N54 mootori järel liikus BMW 135i edasi N55 mootorile. N55 oli N54-ga sarnane, kuid sellel oli kaksik-turbo asemel üksik turbo. Uue põlvkonna ridakuuelisi mootoreid täiustati, et vähendada eelmise versiooni probleeme. Nii N54 kui ka N55 on suurepärased mootorid, mis suudavad korraliku hoolduse korral usaldusväärselt toota suurt võimsust.
N54 avas ukse 135i ajastule. Sellest hetkest kuni tänapäevani on kõik 1. seeria mudelid olnud saadaval turbolaaduriga jõuallikatega. Entusiastide jaoks pakub juba tehases turboga varustatud platvorm suuremat võimsuspotentsiaali kohe algusest peale. COBB nägi selles suurt võimalust ning soovis anda autohuvilistele parema ligipääsu nende mootori võimsuse avamiseks.
Miks valida COBB oma 135i jaoks?
COBB Tuning alustas BMW N54 häälestamist kohe, kui see 2007. aasta USA turu mudeliaastal debüteeris. Kahe turboga varustatud ridakuus tekitas palju võrdlusi legendaarse Toyota ridakuuega. Paljud entusiastid kutsusid seda isegi Saksa 2JZ-ks. Oleneb, kellelt küsida – see võib tunduda liialdusena, kuid COBB nägi selles tõelist potentsiaali.
Juba ainuüksi tarkvara optimeerimisega suudavad nii N54 kui ka N55 mootorid saavutada märkimisväärseid võimsuse kasve. Lisa mõned lihtsad järelturu jõudlusdetailid ja saad standardversioonist kuni 120 hobujõudu ja 150 ft-lb pöördemomenti rohkem! Sellise võimsusega kerges kerepaketis suudad võistelda peaaegu iga liikluses oleva autoga.
COBB Tuning läheneb häälestamisele kogu sõidukiplatvormi kui terviku kaudu. Meie ülima kvaliteediga tooted ja teenused on professionaalselt inseneritööna arendatud, põhjalikult testitud ning toetatud tööstuse tipptasemel klienditeenindusega, et tagada parim tulemus ja ületada kliendi ootusi.
Oleme täisteenust pakkuv ettevõte, kellel on silmapaistvad oskused ning erakordne võimekus oma tooteid kujundada, arendada, toota, testida ja hooldada – kõik ühe katuse all. Olgu selleks meie Accessport ECU programmeerija, tipptasemel polditavad jõudlusosad või muud kõrgtehnoloogilised lahendused, COBB viib su BMW 135i uuele tasemele!
Kõik tooted sellele mudelile leiate tootja lehelt: COBB BMW 135