Tuuning vs. Tuuning

COBB Tuning

Kui autot tuunida siis miks valida näiteks COBB?

Me oleme kursis sellise terminig nagu düno pingis tuunitud auto, me oleme kuulnud laused chiptuning ja muidugi ka OBD Tuning. Peaasjalikult on nende nimede taga auto ECU ehk juhtmooduli modifitseerimine/muutmine viisil, kus muudetakse originaaltarkvara seadistusi. See viimane lause käib peamiselt OBD tuningu kohta. Sellist tuuningut tehakse peamiselt võistlusautodele ja mõnele vanemale autole, mis ei ole enam liisingus või omanikul on ükskõik garantiist.

COBB on üle 22-aasta teinud uurimist- ja arendust, mis on loodud selleks, et pakkuda teile kõike, mida vajate, oma autost võtta välja see võimsus, mida soovite. Iga tee on spetsiaalselt loodud Arendust on tehtud peamiselt Accessporti, raudvara ja COBB enda poolt valmistatud tarkvara (stage 1, stage 2 ja stage 3).

COBB’ga saad nii …
  1. Soeta esmalt COBB AP3 – COBB Tuning Accessport on esimene ja lihtsaim modifikatsioon, mille saate oma autosse teha, et näha koheseid tulemusi. Selles videos tutvustame Accessporti põhitõdesid ja mõningaid selle funktsioone.
  2. Leia endale vajalik riistvara – COBB insenerid testivad väga kriitilise pilguga kõiki riistvaralisi osi, et leida õige järjestus ja kombinatsioon parima võimsuse suurendamiseks. Kütuse kaardid luuakse ja testitakse, et see toetaks ja kasutaks ära uut lahendust Teie autol. Nende tulemuste abil suudab COBB luua etapiviisiliste pakettide uuendamise, millel on kõik teie auto uuendamiseks vajalikud osad. Lisateavet selle protsessi kohta leiate sellest videost.
  3. Kohandatud häälestamine – Mis on kohandatud häälestamine (custom tuning)? Kohandatud häälestamine tähendab olemasoleva COBB-kaardi peenhäälestamist või nullist uue kaardi loomist, et saavutada maksimaalne jõudlus. Seda kõike ja palju muud saate teha meie abil.

… et siis ikkagi, miks valida COBB?

Meil on valikus kaks toodet nagu CPA ChipBox ja COBB AP3. Neid mõlemat ühendab üks ja sama võimekus ehk need lahendused ei muuda auto juhtmoodulis originaal tarkvara. See on VÄGA oluline just autodele, milledel on tootjapoolne garantii või lihtsalt autoomanik soovib kunagi autot müüa originaalina.

Kuidas töötab COBB ja mida selle eest saab?

Et kasutada COBB tuningu lahendusi siis peab autoomanik esmalt soetama COBB AP3 (AccessPort 3)

COBB AP 3

See seade võimaldab paigaldada COBB enda tarkvara tootja juhtmoodulisse nii, et originaaltarkvara säilitatakse. COBB pakub ka ise juba eos valmis tehtud seadistusi, kuid neid oleks vaja kohendada juba kütuse eripärade pärast. Nimelt USA’s kasutatakse teist kütust, kui EU’s ja siin on väikesed käärid sees AFR näitudes.

Lisaks pakub COBB juba valmis raudvaralisi lahendusi nagu väljalase ja sisselase. Mõnede lahenduste juures ka Turbo seadmeid. Kuid ka see ei ole veel kõik. Kuna COBB loob ise tarkvara siis on sinna sisse lisatud palju muid lahendusi nagu LC (Launc Controll), FSS (Full Speed Shifting), Wallet (autot ei saa ennem käivitada, kui on sisestatud õige kood või ühendatud AP3 autoga).

Lisaks on võimalik seadistada nii palju seadeid, kui soov on ja neid sõidu ajal vahetada … jne jne jne … Peab meeles pidama, et lisavõimalused on paljuski kinni autos.

COBB toetab mitte kõiki autosid?

COBB toetab täna kokku 10’t autot

  1. BMW (WM)
  2. Mitsubishi (USDM)
  3. Audi (USDM)
  4. VW (WM)
  5. Ford Mustang (EDM/USDM)
  6. Ford F150 Raptor (EDM/USDM)
  7. Subaru (USDM)
  8. Porsche (WM)
  9. Nissan GTR (WM)
  10. Mazda 3 (WM)
  11. Mazda 6 MPS (WM)

WM – World Market
USDM – US Market
EDM – EU Market

Nagu ülal näha siis kõiki turge COBB ei toeta. Kui aga EU’s on USA päritoluga auto siis pole probleemi.

Rohkem infot autode ja saada olevate detailide osas saate tootja enda kodulehelt: https://www.cobbtuning.com/

Järmine teema oleks juba vähema laiema valikuga autodele. Siin me viitame CPA ChipBox lahendustele. Tegemist on EUäs asuva ettevõttega, kes toodab ette programeeritud PowerBox riistvara. Kõik seadistused on tehtud originaal autodele ja seades. Ehk kui kellelgi on väljalase välja vahetaud või sisselase siis võiks selle lahenduse kõrvale jätta. Kui aga on tehaseseades auto, oleks see üks soodsamaid võimalusi oma autole särtsu juurde anda.

Hinnad algavad nii € 189 kuni €599. Samuti selle lahenduse puhul ei kirjuata midagi tootjaseadistustes üle. Vaid seade paigaldatakse auto andurite ja juhtmooduli vahele. Toimib see nii, kus anduritelt saadud andmeid modifitseeritakse nii, et juhtseade saaks aru nii, et nüüd on vaja jõudu juurde anda.

Oleme selle teema rohkem lahti kirjutanud oma kodulehel: https://www.pmr.ee/